onsdag 14 augusti 2013

En trevlig överraskning

Min fina pojk börjar bli så stor
Idag har jag arbetat hemifrån och vid lunch var jag ute med hundarna på gräsmattan. Då kommer postbilen åkande. "Vad gör den så här långt in skogen" hinner jag tänka när den stannar till och frågar efter min adress. "Du har fått paket" säger brevbäraren. "Men jag har inget beställt" säger jag. "Och det är ett stort paket" fortsätter hon och öppnar skåpbilen och där står det ett paket som tar upp hela utrymmet. Då börjar jag ana vad det är.

För några veckor sedan prata jag med en leverantör av agilityhinder. Jag ville beställa en tunnel. Men när jag ringde så satt personen i bilen och var tydligen på semester. Det var ju inte så lätt för mig att veta då jag ringde till ett fast nummer. Beskedet jag fick var att tillverkaren har semesterstängt hela augusti så leverans skulle dröja. Men personen bad mig skicka ett mail så skulle de återkomma. Det gjorde jag.

Den nya tunneln och ett av mina egengjorda hinder. Är lite stolt faktiskt att de blev så bra.

Sedan har jag inget hört. Förrän idag. Paketet innehöll en tunnel! Mycket konstigt. Inget mail tillbaka med orderbekräftelse eller leveransbesked. Dessutom ville de ha förskottsbetalning enligt hemsidan. hmmm... Men jag är glad, äntligen en tunnel!

Och vilken perfekt tajming! Jag är precis färdig med mina hinder och premiärinvigde dem i måndags. Så med en tunnel och 6 st hinder kan jag göra mycket av basic träningen hemma. Sedan får jag komplettera med fler hinder allt eftersom. Slalom är nästa inköp.
Ikväll körde vi agility hemma. Tilly hjälpte mig att fixa iordning:)

Nu är det bara en träningsplan som saknas. Just nu håller jag till på gräsmattan på framsidan. Den är helt ok, men lite för sluttande och lite för mycket buskar o dyl. Tänkte höra med grannen om jag kunde låna deras upplysta paddock nu under hösten när mörkret kommer. Så länge det inte är någon snö så är det ju perfekt.

Träningsplanen är på gång. Haft lite otur bara med att anlita entreprenör, men jag tror jag löst även detta idag. Det kommer bli väldigt bra! Men det är först till våren som den kommer att kunna tas i bruk.

Kan säga att Goy blev väldigt förtjust i tunneln. Hann knappt ta upp den förrän han sprang igenom den. Åh, vad skoj det ska bli att få börja träna honom så småningom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan man fylla i sin kommentar