torsdag 16 september 2010

Höstens nya vanor

Pigg, pigg, piggelin!
Ja, det är jag det! Vanligtvis brukar jag stappla in på kontoret, alltid lite för sent, och får inte upp ögonen förrän jag hällt i mig minst 3 koppar kaffe. Samma sak under eftermiddagarna, det är med nöd och näppe som mina tjejer får sin promenad de dagar jag jobbar i stan. Kvällarna brukar jag krascha i soffan och lagom tills det är dags att uppsöka sängen, ja då blir jag pigg.

Men nu har det blivit ändring! Sedan jag kom tillbaka från semestern så har jag slutat ta bilen till jobbet utan åker nu tåg istället. Jag började mest av ekonomiska skäl, det klingar gott i kassan med att byta till tåget. Varför jag inte har gjort det innan? Jag fått för mig att det tar längre tid. Och dyrbar tid med hundarna vill jag inte offra. Men sanningen är den att det går på ett ut, om jag tar regiontåget vill säga. Men inte kunde jag tro att jag inte bara sparar pengar, utan också skulle bli så mycket piggare.

En annan orsak till mitt mer energiska jag kan vara läsglasögonen. Ja, jag vet! Ålderstecken. Men jag är j-kligt snygg i dem. :D Sitter man minst 8 timmar om dan framför skärmen så är det bra om man ser ordentligt. Jag har tom börjat läsa böcker igen! Numera faller inte ögonen igen efter en sida, tänk vad ett par glasögon kan göra. Jag är sysselsatt på tåget.

Men det är inte bara jag som känner mig full av energi. Både Tilly och Nelmi har fullt med spring i benen. Idag på våran tur så sprang Nelmi med sådan fart så att det var med skräckblandad förtjusning jag såg henne flyga över stock och sten. Men det finns nog inget annat så får mig att få ett sådant lyckorus som att se Nelmi sträcka ut i full fart, hon är som ett brunt streck mellan träden. Och vad hon njuter. Våra promenader har blivit längre, så vi alla börjar komma i fin form.

Två träningspass har vi hunnit med i veckan. Först i måndags med Mikaela och Gnistra. Vilket pass vi alla fyra fick! Vi fick ihop en rolig bana med lite svåra svängar och trixiga slalomingångar. Igår hade vi lektion för Emelie. Hon hade satt ihop en bana med högrisk för rivningar. Hindrena stod tätt och vinklarna var svåra. Visst rev Nelmi vissa hinder. Men mycket färre än förväntat. Det var en riktigt rolig lektion och Emelie verkade nöjd med oss.

I helgen bär det av till Falköping. Ska försöka behålla den där sköna känslan från träningarna i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan man fylla i sin kommentar