fredag 4 februari 2011

Det går bra nu...

Efter 2 månaders vila har vi äntligen kommit igång med agilityträningen igen! Och Nelmi måste ha vilat sig i form. För vad hon går! Full fart och sådant fokus.

Vi har hunnit med 2 tillfällen denna vecka och det har bara gett mersmak. Vi har fokuserat på kombinationer där hon får hoppa på böjt spår. Jag vill ha upp smidigheten och att hon kan korta sig mer.

Vi har även tränat kontaktfält på balansen. Sista tävlingen hoppa hon av högst upp på nerfarten bara för att jag var på efterkälke. Och det var tydligt i onsdags att hon inte riktigt har förstått uppgiften. Men redan idag har hon fattat galoppen. Jag kan stå still på mitten och skicka henne. Jag kan göra det som en inkallning. Svårare var det när jag sprang förbi henne, då kunde hon inte hålla sig. Hon gjorde kontaktfältet rätt, men jag vill inte att hon rör sig frammåt förrän hon fått kommando. Men hon kom på sig själv och gjorde om det rätt. Sötnosen!

Jag måste visa en film från en av kombinationerna. Korta tunneln rullar iväg under A-hindret. Trots detta lyckas Nelmi springa igenom den 2 gånger när jag ber henne. Och jag får ett skrattanfall, glömmer handla... Ja, ni får se själva...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan man fylla i sin kommentar