tisdag 9 mars 2010

Ett kilo lättare...

Nej, det är inte jag som har börjat med kampen för Beach 2010. Nej, det är Tilly som står för viktnedgången. Inte så att hon har blivit mindre runt midjan, hon har inte det problemet. Men hennes omfång runt öronen har minskat betydligt. Kanske inte ett kilo, men det känns nästan så.


För igår kväll gick jag lös med rakapparaten. Vi har nämligen konstanta öronproblem här hemma. Att Tilly har det är ingen nyhet, det har hon alltid mer eller mindre haft. Typiskt spaniel. Men även Nelmi har problem. Och Nora. Och Tuva har haft. Så för att göra en lååång historia kort så hade jag igår diskussioner via telefon med vetten. Nu har vi satt alla på ny behandling och jag ser ljust på att detta besvär ska få ett slut. Jag hade redan satt in behandling på Nora i förra veckan, vilket har resulterat i att hennes öron redan ser riktigt fina ut.


Men för att få in mer luft och på så sätt underlätta läkning, så beslöt jag mig för igår att gå lös med sax och rakapparat. Även om Tilly skulle se lite rolig ut så vad det värt det. Men resultatet var inte alls så farligt, det syns knappt. Faktum är att hon blev finare! Jag rakade av nästan allt hår på insidan örat, klippte ner längden med en 3-4 cm och drog ner linjen på yttersidan. Och som sagt, vad mycket lättare öronen blev! Kanske kan ta lite till…




Även Nelmi blev offer för min framfart. Hennes öron klipptes av på längden. Hon har nästan inget hår på insidan öronlappen, men däremot så har hon en stor klump under örat. En virvel som sedan går ner mot bröstet. Jag klippte och rakade allt. Även halsen. Kanske inte blev så jättefint, men, men…



Nu har jag bestämt mig för att klippa ner Tilly ordentligt. Alla häng ska kortas ner till minst hälften. För det lär vara blöta tider den närmsta tiden, och hon torkar aldrig. Så nu vet ni vad jag ska göra ikväll, för det lär ta många timmar…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan man fylla i sin kommentar