onsdag 16 juni 2010

Tar det lugnt



Vi tar det väldigt lugnt här hemma.

De första dagarna efter att Nelmi börja äta antibiotika så var det vila. Nu är vi ute och traskar på promenader, men i koppel. Vet inte om det är att överdriva, men lika bra att ta det lugnt

Nelmi är pigg, men fortfarande inte helt sig själv. Om det beror på att hon är skendräktig eller på anaplasman är svårt att säga. Hon bäddar och är fortfarande svullen över bröstkörtlarna. Vetten skrev inte ut någon Galastop, kanske för att det inte ska kombineras med antibiotikan?

Det går ju inte att öka motionen just nu, men jag har dragit ner lite på maten. Båda två får B-vitamin och nässlor på maten. Nelmi hade gått upp lite, men Tilly däremot tycker jag ser lite för tunn ut. Så för henne har jag istället ökat maten något. Hon väger nu lite mer än 18 kg, som mest har hon vägt runt 22 kg (efter valparna). Men runt 19 kg är lagom. Tror att vår sten-lek på promenaderna har gett effekt, hon rör sig mycket mer.

Något annat som börjat röra på sig är min renovering av övervåningen. Nu har jag fått rivit nästan allt. Lite småsaker kvar. Det kommer bli så fint! Om ett par veckor kommer snickaren och sätter in de nya fönstrerna på norr sidan (söder är redan fixat). Förhoppningsvis hinner vi regla upp och isolera gavelväggarna också. Därefter är det dags för elektrikern, så det få bli efter semestern. Men under sommaren kommer göra iordning murstocken och alla takstolar (fina gamla stockar). Få se hur sommaren blir, regnar det så blir det mycket gjort :)

Det som glädjer mig är att under lager av heltäckningsmattor och plastgolv finns ett vackert trägolv! Har inte rivit upp överallt ännu, men det verkar som att om jag bara får det slipat och lutat så kommer det bli kanon!

Tanken var att ta lite bilder på hur det ser ut just nu, men det får komma imorgon. Får fota när det är ljust ute. Istället kommer lite fina bilder från trädgården. Jag älskar den här tiden!


Hagtornsblommorna är populära!

Vackra acklejor


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan man fylla i sin kommentar