tisdag 18 januari 2011

Tillbaka...

Efter att ha läst Mias blogginlägg om "Våga vägra bloggdöd" så tar jag mig i kragen och gör ett försök att få till ett inlägg! :)

För att ge en ursäkt för min långa tystnad så beror det på att det inte har hänt så mycket. Ursäkten är tam då den inte är riktigt sann :) Visst, det har inte varit så mycket träning. Men många andra aktiviteter har vi hunnit med. Sköna långpromender med vänner under julledigheten, shoppat och hejat på MyDog. Vi har ju faktiskt tävlat oxå. Det hade jag nästan glömt av. Det var i december i Götene. Resulterade i 2 diskar, men det fanns frekvenser jag var riktigt nöjd med.

Sedan har vi alla 3 börjat på en kurs för Emelie Cajsdotter. Just nu vårt ljus i tillvaron. (Är så jäkla trött på snön... ) För er som inte vet vem Emelie är så föreslår jag en googling. Kan varmt rekommendera hennes böcker. De berör och lämnar en med många tankar och funderingar.

Ikväll har vi varit iväg och kört ett lydnadspass med Susanne och Blossa. Igår var jag lite orolig för Nelmi, hon var slö och inte riktigt sig själv. Men hon löper och jag misstänkte att hon dessutom var urtråkad. Så kanske ett träningspass kunde få fart på henne? Jajjemen! Vilken attityd! Vårt fokusarbete har gett resultat! Nu släpper hon inte fokuset från mig, men däremot glömde hon istället av sin position en stund. (Vilket hon annars är mycket noga med) Men under passet korrigera hon sig och förstod att man ska ha fokus + position. Även om Susanne står jämte och leker för fullt med leksaken. Vi avsluta med en platsliggning och tror det eller ej! Nelmi låg helt still!! Ja, kanske vi kan ge oss ut på banan snart... Lite mer träning...Men jag har mersmak för lydnaden nu!

Avslutar med en film från tävlingen i Götene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan man fylla i sin kommentar