fredag 23 juli 2010

Hemma igen!

Så var vi hemma igen från Dalarna. Sammanfattningsvis kan man väl säga att första dagen var den bästa för oss. Andra dagen var mer eller mindre en katastrof. Och sista dagen blev det bättre, men inte lika fina lopp som första dagen.

Men jag är nöjd med vår prestation. Vi har ju inte tränat på mer än en månad. Så med tanke på det hade jag inte så höga förväntningar.

Här kommer resterande filmer:

Dag 2 - Hopp
Ett fint lopp förutom att Nelmi missar ett hinder. Borde vara längre upp på banan. Men eftersom säcken stod på samma plats som dagen innan och Nelmi då inte tog säcken (i bägge loppen)så ville jag försäkra mig att hon tog den. Och så blev det som det blev. Synd. Resten av loppet är fint, jag ligger tom lite före henne. Men jag missar att bromsa in vid slalomen, så hon missar ingången. Något att träna på!




Dag 2 - Agility
Detta lopp var ju som sagt en katastrof. Eftersom vi inte hinner mer än 2 hinder innan disk och jag fullföljer inte loppet, så blir det ingen film ;)

Dag 3 - Hopp
Gjorde en sådan miss! Såg inte att tunneln stod i rak linje till slalomen. Nelmi gör en klockren slalomingång, men det var inte dit hon skulle. Resten av loppet blir inget bra, bla kraschar hon i lången. Men vi fick prova på att hoppa över mur. Inga problem!



Dag 3 - Agility
Vi hade ett sent startnummer. Det var bara 2 nollade ekipage. Nu gäller det tänkte jag! Loppet går kanon, Nelmi tar alla kontaktfält fint. Hon åker av lite på gungan, men det stör henne inte. Så kommer säcken, jodå hon tar den. Men efter säcken är slalom. Hon tar ingången fint, men hoppar över tredje pinnen. Shit! Nelmi blir frustrerad. Vi gör om - samma fel. Mer frustation. Vi gör om - samma igen. Då väljer jag att diska oss. Jag håller inte ihop resten av loppet, jag tappar stinget när jag hör visselpipan. Men jag är nöjd med loppet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan man fylla i sin kommentar