onsdag 3 februari 2010

Agilitylektion 2 i snöoväder



Tiden går fort när man har roligt… Så här kommer en sammanfattning av förra veckans aktiviteter!


På onsdagen hade vi vår andra agilitylektion för året. Yes, vi träna i snöovädret :-) Vi fick köra ovanstående kombination. Vet att det ser lite rörigt ut med alla färgglada siffror, men det var en riktigt rolig övning som man kan kombinera på hur många sätt som helst. Nu har det gått lite för lång tid för att redogöra i detalj hur det gick för oss (minne som en guldfisk). Men Nelmi fick till fina tajta svängar och det märktes verkligen när jag var på rätt plats eller ej. Den största aha-upplevelsen fick jag när jag kunde stå i mitten och ta in Nelmi mellan hindrena (lila 4-5) Wow! Jag behövde inte stå uppe vid hindret och skaka handen blå, hon lyssna så fint! Och Emelie sa att jag såg rätt rolig ut, för jag tappa hakan helt :D
Det var en lektion som lämna en skön känsla i kroppen i flera dagar efteråt!

I lördags körde vi hindrena till Sussies ridhus för söndagens första ridhusträning. Efteråt bjöd jag på lite mat hemma hos mig och vi prata ihop oss lite inför sommarens tävlingar. Ska bli så roligt! Längtar till säsongen drar igång, men först måste vi få till lite träning…


Så igår, söndag, var vi iväg och körde agility. Nelmi var mer taggad än vanligt, tror hon käkade raketbränsle till frukost :D Troligtvis beror det nog på att vi inte kunnat promenera lika mycket det sista, snön är för djup i skogen. Det är bara Nelmi som tycker att det är roligt att plöja sig fram i snödrivorna. Jag och Tilly är måttligt roade. Gladast blev jag när Nelmi tog säcken och sedan rakt in i slalomen som stod parallellt med säcken. Svår ingång.


Imorgon ska vi på första lydnadslektionen för året. Vi ska börja kika på klass2 momenten, så det ska bli riktigt spännande!

2 kommentarer:

  1. Hahaha, jag blev HELT snurrig av att titta på siffrorna ;). Men jag tror att jag fattar några utav vägarna ni tog!

    Ska bli spännande värre med Lkl 2 :D! Syns i morgon!

    SvaraRadera
  2. Nu har Gnistra fått klartecken att börja träna agility igen!! :D

    SvaraRadera

Här kan man fylla i sin kommentar