söndag 21 februari 2010

Det vita h-lvetet

Ursäkta uttrycket... Men det är vad min granne kallar snön. Den stackaren har varit ute och skottat med traktorn i säkert 6 h per dag denna helg.

Själv har jag varit ute från kl 10-17 idag och skottat. Fick hoppa agilityträningen bara därför. Först fick jag skotta gångar runt huset, sedan gräva fram bilen och soptunnorna. Jag fick trycka mig igenom hundluckan i Doggebo för att kunna skotta i hundgården. Ni förstår av bilden varför jag inte använde gallerdörren!

Efter det grävde jag en gång för att kunna ställa stegen mot altantaket. Jag var rädd för att det skulle rasa. Fick ner det mesta av snön, men jag måste nog ändå sätta upp stötter snart, helst innan all snö från det stora taket rasar ner på det.

Sedan tog jag en paus och gick en promenad med hundarna i 45 min. Har varit så dålig på att promenera det senaste, gillar inte att gå på vägen. Vill ju strosa i skogen!

När vi kom hem så fortsatte jag att ta taket på baksidan. På utbygget har jag plåttak. Snön gick nästan upp till magen på mig! Skojar inte! Så det var bra att jag fick ner det. Sedan var jag trött!

Är fortfarande helt slut i kroppen...





Insnöad? Min rodedendronbuske (som är stooor) syns inte längre...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan man fylla i sin kommentar