tisdag 23 februari 2010

George

Jag är väldigt förtjust i Grand Danois. Tycker att de är så vackra! Kanske inte en optimal ras om man vill hålla på med agility och dessutom bor i ett litet torp. Men kan ändå inte hjälpa att jag får något drömskt i blicken när jag ser en Dane...

Idag hörde jag om Giant George på radion. Var bara tvungen att surfa in på hans hemsida





George är världens största hund. Han har en mankhöjd på 109 cm och väger 110 kg! Och är en kändis, har tom varit med hos Oprah. En väldigt fin pojke tycker jag!

Fast jag hade aldrig haft råd att ha honom. Han äter 5 ggr så mycket än vad Nelmi och Tilly gör på en månad!

Här är Georges hemsida: http://www.giantgeorge.com/

2 kommentarer:

  1. Wow...George är rätt stor... Jag föredrar nog medium hundar den hade inte gått in i min bil....eller någon annans heller för den delen. Man hade nog fått ha en assistent tänk vad jobbigt att köpa all hundmaten och sedan plocka upp efter den.....ohhh nej....inget för mig...tacka vet jag Bilbo och Dillie

    SvaraRadera
  2. Tack Annelie för berömet om min fotografering, ingen kan bli gladare än mig för dom orden:) Nu verkar ju snön dra sig tillbaka lite iaf, men här är det fullkomligt LIVSFARLIGT att gå ut! Gick en halvtimmes promenad med hundarna på kanske 1 km, då går man långsamt och försiktigt på halt underlag, haha;)
    Kram kram

    SvaraRadera

Här kan man fylla i sin kommentar