fredag 19 februari 2010

Hyllad & beskylld

Har förstått att Cesar Millan är både hyllad och beskylld för sina träningstekniker. Själv tycker jag att det är svårt att avgöra utifrån ett TV-program; som är ihopklippt och regisserat för att locka tittare.

Men visst säger Cesar rätt vettiga grejer ibland. Och ibland så gör det ont i själen över vilka grepp han tar till. Ja, ni förstår att jag är rätt splittrade i mina åsikter om the "Dog whisperer".

Men han är ett fenomen. Som sagt så verkar han hyllad till skyarna i USA, men utanför landets gränser verkar det avta. Jag har läst flera artiklar där man varnar för Cesars metoder, bla av Anders Hallgren. Och här kommer en intressant pressrelease i ämnet.

Jag tycker det är lite intressant att följa dessa diskussioner. Själv kommer jag nog att fortsätta plocka russinen ur kakan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan man fylla i sin kommentar