måndag 22 februari 2010

Pajformen

Kom ni ihåg pajformen?
Det var i januari som jag filmade ett klickerpass. Jag skulle få Nelmi att stå med alla fyra tassarna i en pajform. Det var första passet som jag filmade och har väl sedan dess kanske tränat ett pass till. Men så igår så var det dags för en uppföljning.




Det var svårare att shejpa in än vad jag trodde. Vill ju inte att Nelmi sätter sig i pajformen, utan tanken är att hon ska stå upp. Så jag var tvungen att få klickat rätt. Sedan klarar hon inte att stå så länge. Men det gör inget, tanken med övningen är ju att öka kroppsmedvetenheten.

Nästa övning är att lyfta bakbenet. Det gör hon fint nu. Vi har även tränat in det andra benet, men inte kommit lika långt.

Sista övningen är att sitta fint. Äntligen! Gud vad vi har kämpat. Men nu har Nelmi hittat balansen och fått koll på sina ryggmuskler. Och idag har vi börjat träna stående...


Ja även Tilly fick visa sina färdigheter. Visst är hon söt! Hon älskar att klickerträna Även hon fick prova pajformen. Men hon sätter sig i den. Men det är en bra övning för Mamma Mu ändå :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan man fylla i sin kommentar