söndag 30 maj 2010

Min lilla piraya

Igår mötte vi upp Tobias, Edith och Iris på klubben. Körde ett pass med staket-övning. Placerade en tunnel framför, för att locka lite. En tunnel på ena sidan och ett hopphinder och slalom på andra. Nelmi var så följsam och gick toppenfint. Ändrade vägar hela tiden men hon gick som en klocka. Just nu är det bara så roligt att köra agility!

Det blev ett kort pass, och vi fick lämna våra träningskompisar hastigt. Min mor stod och vänta på Blomsterlandet. Handlade sommarblommor för mycket pengar... det tog hela eftermiddagen att få dem planterade.

Idag har vi varit och hälsat på Max och Nelson (och Rosangela och Bill). Nelmi fick stora ögon när hon fick syn på dem. Hon har nog aldrig träffat så stora hundar innan. (De är två leosar). Vi tog en härlig promenad tillsammans. Nelmi hade fullt sjå då hon hela tiden blev uppvaktad av Max. Hon var som en liten piraya som skall till och kläppte med käften. Ibland fick hon tag i lite av Max päls som hon sedan spotta ut. Tur att de har mycket päls...

Max blev mycket förtjust i Nelmi och han trodde nog att hans charm tillslut skulle vinna pirayans hjärta. Men Nelmi lät sig inte förföras. Tilly däremot hade en helt annan taktik. Hon höll sig i utkanten och om någon av killarna tittade på henne så ignorerade hon dem. Kom de för nära så satte hon sig helt enkelt.

Efter så fikade vi med gott kaffe. Jag glömde naturligtvis att ta med mig kameran... som vanligt. Men Rosangela tog många foton, så det syker nog upp här i bloggen såsmåningom.

Just det, jag köpte deras utställningstält. Så nu har jag äntligen ett eget! Tänkte att jag skulle ha satt upp det när jag kom hem. Men istället blev det att klippa gräset. Det tog ett par timmar... men imorgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan man fylla i sin kommentar