onsdag 6 januari 2010

Snömonster & veterinärbesök

Var det har snöat här! Nelmi blir helt galen i snön. Hon älskar det!Så idag har vi tagit en härlig promenad med Heidi, Susanne och Marcus.

Igår var vi iväg till veterinären. Nora såg hemsk ut i öronen. Och även Nelmi såg lite kladdig ut. Tilly var som vanligt förfärlig i öronen. Hon blir aldrig OK. Tuva fick stanna hemma, hon var också kladdig men inte alls lika mycket som Nora.

Vetten konstaterade direkt att Nora hade öronskabb. Behövde inte ens ta prover. Däremot kollade hon Tiily och Nelmi. Som jag förstod det så visade det sig att de inte hade öronskabb, men de hade båda två öroninflammation. Så det blev Stronghold till katterna. Jag hade en dos kvar hemma till hundarna, så de fick den (på inrådan av vetten) Sedan behandlas Tilly och Nelmi med Canural.

Idag har jag rengjort bägge katternas öron. Kan väl säga att jag har rätt såriga händer efter deras vilda protester.

Så var ledigheten över. Imorgon är det dags att gå till jobbet igen. På ett sätt skönt att komma igång igen... men det är inte så dumt att få vara hemma och mysa och busa med tjejerna hela dagarna...

1 kommentar:

  1. Usch jobbigt med veterinärbesök!! Hi hi jag hade en gång en historia om hur man ger sin katt ett piller (örondroppar är nog snäppet värre) kontra om man gav hunden ett, måste försöka hitta den!! Kram kram

    SvaraRadera

Här kan man fylla i sin kommentar